שישי | 29.11.24

סגור
לתכנית החודשית

סרטים חדשים

חסד מופלא אריתה פרנקלין

בימוי: אלן אליוט, סידני פולק
| 89 דקות

ב־1972 היתה אריתה פרנקלין בשיא הקריירה. אבל בינואר היא שבה לשורשים אל הגוספל ושירי הנשמה ובמשך שני ערבים הקליטה את מה שיהפוך לאלבום המצליח ביותר שלה – “חסד מופלא”. הסרט מצליח להעתיק אותנו אל הרגע שבו נוצרה יצירת המופת המוסיקלית הזו והוא עונג לעיניים ולאוזניים. 

כאב ותהילה

בימוי: פדרו אלמודובר
| 113 דקות

סרטו החדש של פדרו אלמודובר הוא יצירה אישית ומרגשת להפליא על במאי קולנוע מצליח שחווה משבר ונקלע לסדרה של מפגשים עם דמויות מעברו ומחייו העכשוויים. ב”כאב ותהילה”, אולי סרטו האישי והאינטימי ביותר, מציע אלמודובר מבט קרוב על כוחות היצירה והחיים. והתוצאה היא דרמה מספקת על השלמה וגאולה. 

השיר של רוז

בימוי: טום הרפר
| 100 דקות

דרמה בריטית מרגשת על רוז־לין, צעירה מוכשרת מגלזגו ואמא לשניים, שמחליטה לוותר על חלומה הגדול להיות כוכבת מוזיקת קאנטרי ומוצאת עבודה כמנקה בבית של משפחה אמידה. כשבעלת הבית מתוודעת לכשרונה, מהלך חייה של רוז עומד בפני תפנית מפתיעה.

לחלום בגדול

בימוי: גורינדר צ'דהא
| 114 דקות

באנגליה של סוף שנות ה-80, נער ממשפחה פקיסטנית שמרנית אוזר אומץ להביע את עצמו בכתיבה לאחר שהוא נחשף לשיריו של ברוס ספרינגסטין ומפתח אובססיה למוזיקאי האמריקאי. דרמה מוזיקלית סוחפת של הבמאית גורינדר צ'דהא ("שחקי אותה כמו בקהאם").

פרזיטים

בימוי: בונג ג'ון-הו
| 132 דקות

בסרטו הגדול, זוכה פרס דקל הזהב, מעמת בונג ג’ון־הו בין בני משפחה ענייה למשפחה עשירה שאל אחוזתה המפוארת מסתננים העניים. כאשר התוכנית מסתבכת, נסחפים הפרזיטים אל מערבולת הלוקחת את הצופים אל מחוזות מלאי דמיון. 

איפה את, ברנדט

בימוי: ריצ’רד לינקלייטר
| 130 דקות

נדמה שברנדט מצליחה להסתיר היטב את משבר אמצע החיים. אבל כאשר בתה מבקשת לצאת למסע משפחתי בקוטב הדרומי – משהו בברנדט מתעורר. לינקלייטר מנצל את הדימוי הצונן של קייט בלאנשט כדי להציג דיוקן של אישה במשבר שמשלב בין הקומי לרציני. 

היו זמנים בהוליווד

בימוי: קוונטין טרנטינו
| 161 דקות

ריק דלטון הוא כוכב של סדרת טלויזיה. קליף בות’ הוא הכפיל שלו בצילומי הסדרה וחברו הטוב. כאשר הסדרה מתבטלת, הופכים השניים למובטלים. ריק מנסה למצוא את עתידו בהוליווד ובינתיים מקווה לקבל הזמנה אל שכניו: רומן פולנסקי ואשתו השחקנית שרון טייט. בסרטו הטוב ביותר בעשור האחרון מטשטש טרנטינו את הגבול שבין המומצא להיסטורי. 

אחוזת דאונטון

בימוי: מייקל אנגלר
| 122 דקות

1927, המלך ג’ורג’ והמלכה מארי מתכננים לבקר ביורקשייר ולהתארח באחוזת משפחת קראולי. הידיעה מעבירה רטט בכל אגפי הבית. “אחוזת דאונטון” היתה סדרה מהנה ומוערכת: אופרת סבון ברמה גבוהה עם הומור בריטי דק ועיצוב תקופתי מרהיב. סרט ההמשך מביא מעלות אלו לשיאן.

אהבה עיוורת

בימוי: אריק לאבאן
| 100 דקות

חלפו כמה שנים מאז שפרדריק נפצע בתאונת אופנוע בעקבותיה איבד את הראיה והתחיל לאמר את כל מה שעולה בדעתו. זה לא פשוט אבל גם מצחיק לפעמים ועכשיו כתבה אשתו ביאטריס ספר על הנושא שזוכה לתשומת לב. אלא שחבריהם של בני הזוג אינם מרוצים.